"Jag pratar med bönder på bönders vis."

Mina tjänster:

Affärsutveckling för dig

Jag erbjuder nya fräscha ögon som kan matcha dina unika förutsättningar med affärsmöjligheter.
Jag vill inspirera och engagera dig till att utveckla dig och ditt företag.

För vem?

Jag hjälper små och medelstora företag som verkar inom besöksnäring och turism.  Min specialitet är landsbygdsturism, eller agriturism som det också kallas. Företag på landet som vill eller har diversifierat mot besöksnäring. Det kan vara till exempel en gårdsbutik, bo på lantgård, gårdscafé, restauranger, vingårdar, besöksgårdar, lammsläpp, kosläpp, turridning, guidningar, plocka frukt och grönsaker, med mera.

Hur?

Vid ett första möte går igenom företagets nuläge, vi pratar bland annat om styrkor, svagheter, mål och visioner. Vi diskuterar om det är en utveckling av befintlig verksamhet eller en diversifiering av en ny verksamhet som kan passa ihop med den verksamhet du driver idag.

Och sen?

Efter det första mötet åker jag hem och skriver en plan eller strategi, kanske återkommer jag med kompletterande frågor, sen ses vi på ett möte där jag presenterar dessa strategier. Uppföljning enligt överenskommelse, ingår

Läs om mina olika tjänster här:

Kan man även ha med dig i projekt?

Jag arbetar gärna i olika projekt inom besöksnäringen, vare sig du vill skapa något nytt eller utveckla det som finns. Jag är duktig på att få saker att hända och att se utanför boxen.  Jag arbetar gärna långsiktigt för större uppdrag men kan även hoppa in för kortare uppdrag som konsult. 

Paket på mina tjänster

Paketet innehåller

-2 timmar första möte,

-3 timmar strategiarbete per vald strategi

-1 timme presentation 

-1 timme uppföljning.


Detta är ett förslag för mindre företag som vill komma igång med sitt förändringsarbete
och för att få ett tydligt förslag på paket.

Jag gör såklart även längre projekt med mycket mer antal timmar. Här gärna av dig för offert.

Ska vi ta ett första samtal och prata om vad jag kan göra just för ert företag?

Vad är en företagsanalys?

Under en företagsanalys så går vi igenom ditt företag, pratar om nuläge,  styrkor, svagheter, möjligheter och hot. Vi kollar vad dina största fallgropar är och vad du gör som är bra och hittar strategier för det som du kan göra bättre.  Vi skriver en handlingsplan där du tydligt ser vad du ska göra för att förbättra ditt företag. 

Vad är en digital strategi?

En digital strategi är en strategi på hur just ditt företag ska synas på hemsida och på vilka sociala kanaler såsom Facebook, Instagram, TikTok. Vilket innehåll som passar just ditt företag. Vi sätter mätbara, tidsbundna mål och funderar på hur du vill göra för att nå dem. 

Vad är produktutveckling?

Produktutveckling är en utveckling av företagets produkter. Antingen har du produkter du vill utveckla idag eller så vill du skapa nya produkter. Det kan gälla både fysiska produkter men även tjänster. 

Det man kan göra är tillexempel att kolla om det finns något billigare sätt att framställa produkten. Eller om det finns något mer hållbart sätt att framställa produkterna. Är det något i kvaliteten som kunderna klagar på ? Hur åtgärdar vi det?  Vi kollar trender och ser om din produkt passar in i dagens samhälle eller om något behöver fixas till. 

 

Vad är en hållbarhetsplan?

Hållbarhet är så mycket mer än att sopsortera. En hållbarhetsplan är en strategi för hur ditt företag kan bli mer hållbart. Vi tittar på nuläget, vad gör verksamheten för något hållbart idag ? Vilka ambitioner och mål har man och hur ska man nå dit? Hur kommunicerar du ditt hållbarhetsarbete till dina kunder eller gäster?  Hur kan ni med enkla medel bli bättre?

 Hållbarhet kan delas in i tre olika områden: 
 -social hållbarhet
-ekonomisk hållbarhet
-ekologisk hållbarhet
Vi kollar antingen på alla tre eller fokuserar på något enskilt efter önskemål.

 

Vad är en marknadsföringsplan?

Vad står ditt företag för? Till vem riktar sig dina produkter? Vem är din drömkund? Hur pratar och skriver du med dina kunder och gäster? Och när? 
Vi går igenom dina specifika förutsättningar och hittar strategier för hur du bäst når dina drömkunder.

Kan du hjälpa mig med event och tillställningar?

Yes, jag hjälper dig gärna att planera, strukturera, boka in utställare eller beställa olika saker samt marknadsföra dina event, tillställningar och evenemang. Jag har mycket erfarenhet kring att skapa roliga evenemang som känns genuina och sticker ut ur mängden. 

Exempelvis startade jag Sveriges första och största Lammsläpp (som kosläpp fast lamm) och hade en minimarknad med lokalproducerade produkter. Jag har även haft lammsafari, adventsmys i fårhuset, fester i fårhuset med mera. 

Vad är diversifiering?

Diversifiering handlar om att jag hjälper er att utveckla en ny inkomstkälla i företaget. Lite som produktutveckling fast det är något ni inte redan har i produktkatalogen. Driver du en gårdsbutik idag kanske det skulle passa att ha ett litet café i anslutning till det. Eller om du driver ett bed and breakfast kan det passa att sälja fikakorgar till utflykter. Här är jag väldigt idérik och kreativ och kommer lätt på många bra förslag till just din verksamhet och dina förutsättningar. 

Fördelen med att ha flera ben att stå på är att man inte blir lika känslig för svängningar i konjukturen. Om ett ben går sämre så kanske ett annat går bättre just då. 

Vad är revenue management?

Revenue Management handlar om att öka lönsamheten på den befintliga verksamheten. Att tjäna så mycket som möjligt med de förutsättningar man redan har.
Vi fokuserar på att gå igenom hur verksamheten sköts idag och vilka möjligheter det finns att öka era intäkter samt minska era utgifter för att skapa en bättre vinst. Det kan vara allt ifrån prissättning, storleken på tallrikar i buffén eller hur ni placerat borden för att få plats med så många som möjligt om det är en restaurant. Revenue management är traditionellt mest använt i flygbranchen och senare på restauranger men går att applicera på alla verksamheter. 

Vad är paketering?

Jag hjälper dig gärna att paketera dina produkter till ett attraktivt erbjudande. Antingen av produkter ur ert egna utbud eller tillsammans med andra.  Det gör det lättare för kunden att handla mer, stanna längre eller att sätta ihop upplevelser som man inte själv tänkte på kunde passa ihop.

Visst låter det spännande?

Boka mig redan nu så tar vi ett första, förutsättningslöst möte där vi pratar om hur jag kan hjälpa just dig lyckas med ditt företag. 

erbjudande
Bild 1 rubrik
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Klicka här
Bild 2 rubrik
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Klicka här
Bild 3 rubrik
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Klicka här
Föregående bild
Nästa bild

Denna hemsida använder cookies, genom att fortsätta använda denna sida accepterar du att vi använder cookies.