Min första praktikperiod under min utbildning till affärsutvecklare inom besöksnäringen så var jag på ett företag som heter Runt Vättern. De marknadsför Vättern som besöksmål genom ett magasin och digitala kanaler. Här fick jag göra allt. Högt och lågt.
Jag skrev en Affärsplan, en Digital strategi, en Digital lathund för hur kommunerna ska skriva sina inlägg när de lånar Runt Vätterns Facebook, en artikel om en husbilsrutt Runt Vättern, samt att jag fick ta över deras Facebook. Mitt första inlägg blev ”Viralt” och det fick över 100 000 views och flera hundra gilla och delningar.
Sedan fick jag ett uppdrag att göra en engelsk variant av deras hemsida där jag analyserade målgruppen och formade sidan efter det. Tog bort onödiga undersidor med information som inte gagnar den internationella marknaden och skapade en del fin grafik såsom rörliga ikoner och en klickbar karta. Jag har även byggt upp Eventsida, Reviews sida och att Instaflödet syns på startsidan, vilket inte fanns innan.
Här kan du se exempel på vad jag skapat för Runt Vättern:
Denna hemsida använder cookies, genom att fortsätta använda denna sida accepterar du att vi använder cookies.